fbpx

PEDAGÓGUSAINK

PETRI ALÍZ

A nevem Petri Alíz. 2002 és 2006 között a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetének hallgatója voltam. Diplomámat 2006 júniusában szereztem meg. Főiskolai éveim alatt a következő gyakorlatokon szereztem értékes tapasztalatokat:

- Óvodás csoportban 3-5 éves korú gyermekkel, diagnózis szerint: diplegia spastica, tetraparesis spastica (9 óra/hét)

- Általános iskola 4. osztályában gyerekekkel, diagnózis szerint: diplegia spastica, hemiplegia spastica, tetraparesis spastica, atetosis (9 óra/hét)

- Mamás bentlakó csoportban, a szülők iskolájában, és a gyermekambulancián 0-4 éves korú gyermekekkel, diagnózis szerint: diplegia spastica, hemiplegia spastica, tetraparesis spastica, athetosis és más idegrendszeri elváltozások (13 óra/ hét 6 héten át)

- Felnőtt ambulancián, Parkinson szindrómás, Sclerosis Multiplexes, stroke-os és egyéb fejsérülésekkel rendelkező felnőttekkel (12 óra/hét/1 hónap)

Miután lediplomáztam, konduktorként tevékenykedtem a birminghami National Institute of Conductive Education intézeténél (NICE, Birmingham, Egyesült Királyság), iskolás csoportban, 7-11 éves gyerekekkel, diagnózis szerint: ataxia, diplégia spastica, hemiplegia spastica, tetraparesis spastica, athetosis (37, 5 óra/hét). Feladataim voltak:

  • Csoportban való munka, feladatsor vezetés, tervezés, facilitáció, konduktor-hallgatókkal való konzultáció
  • Tantárgyak oktatása: környezetismeret és történelem
  • Angol nyelvű dokumentáció, dekurzusok, egyéni fejlesztési tervek készítése, iskolai tanmentet tervezése
  • Utógondozásban való részvétel, feladatsor vezetés, tervezés, facilitáció
  • Továbbképzéseken való részvétel (epilepszia, diabétesz, asztma, emelési technikák gyakorlatban való alkalmazása)

2008 októbere és decembere közt a norvégiai PTO-központnál  (Stavanger) voltam konduktor. Feladataim voltak:

  • 3-10 év közötti Cp-s gyerekek, fiatal felnőttek és felnőttek (Parkinson kór, Sclerosis Multiplex) konduktív fejlesztése
  • Felvételi és fejlődési állapotok dokumentálása megfigyelés alapján
  • Csoportban való munka, feladatsor vezetés, tervezés, facilitáció, konduktor-hallgatókkal való konzultáció
  • Mozgás programok és szabadidős foglalkozások vezetése
  • Angol nyelvű dokumentáció, dekurzusok, egyéni fejlesztési tervek készítése, iskolai tanmentet tervezése
  • Hosszú és rövidtávú program készítése

2009-ben ugyanitt több alkalommal is Vezető Konduktor szerepet töltöttem be, az alábbi feladatokkal:

  • 4-18 év közötti gyerekek konduktív nevelése 3 hetes intenzív táborokban (ataxia,diplegia/hemiplegia spastica, fejsérülések stb)
  • Felvételi és fejlődési állapotok dokumentálása megfigyelés alapján
  • Csoportban való munka, feladatsor vezetés, tervezés, facilitáció, konduktor-hallgatókkal való konzultáció
  • Mozgás programok és szabadidős foglalkozások vezetése
  • Angol nyelvű dokumentáció, dekurzusok, egyéni fejlesztési tervek készítése, iskolai tanmentet tervezése
  • Hosszú és rövidtávú program készítése

Szintén 2009-ben, előbb Syktyvkar-ban (Komi köztársaság) foglalkoztam 3-16 éves Cp-s gyermekek és fiatal felnőttek konduktív nevelésével, majd a spanyolországi Fuvane-ban (Valencia), egy 1 hónapos nyári tábor keretei között fiatal felnőttek konduktív nevelése (ataxia csoport) volt a feladatom.

2010-ben (március, április, december) a norvégiai PTO Központban Baba-Mama csoportot vezettem, 2-6 éves gyerekek és szüleik bevonásával. Feladatom volt (a korábban vázolt feladatkörök mellett) a szülők irányítása, megfelelő mozgások és otthoni technikák tanítása a gyerekek legintenzívebb fejlődése érdekében.

Ugyenezen év szeptemberében a Mussor School-ban (Vaasa, Finnország) terveztem és vezényeltem le foglalkozásokat, koordináltam a hetirendet, napirendet, feladatsorokat, egyéni facilitációkat, önellátási feladatokat és a javasolt eszközöket. A foglalkoztatottakról esettörténetet végeztem.

2011-ben alkalmam volt a marokkói AMI Centre-ben egy új konduktív pedagógiát alkalmazó intézmény 4 csoportjának programjainak megtervezésére, valamint 2 CP csoport vezetésére és az asszisztensek oktatására (4-14 éves korig).

2012 novembere és 2013 novembere között, Vezető konduktor voltam Kuala Lumpurban (Malajzia). Itt privát családok Cp-s illetve speciális nevelési igényű gyermekeinek fejlesztése volt a feladatom, egyéni és csoportos foglalkozások alkalmával. Emellett aktívan részt vettem a 2014 januárjában induló Step and Smile Intézet létrehozásához szükséges feladatokban.

2014 szeptemberétől decemberig a Moira Kft és az Ezer Medicina utazási iroda által megnyert tender keretein belül, közreműködésben az Moszkvai önkormányzattal és rehabilitációs intézettel, láttam le a Vezető Konduktori teendőket. Feladataim voltak:

  • Konduktív csoportok összeállítása
  • Napirend kialakítása
  • Hosszú és rövidtávú célok állítása, egyéni programok összeállítása
  • Feladatsorok összeállítása és irányítása
  • Szülők bevonása és oktatása
  • Beosztott konduktorok munkájának ellenőrzése
  • Videó és írásos dokumentáció készítése

2015-ben Finnországban (Mussor School, Vaasa), Kínában (SEIC, Shenzhen) és Oroszországban (Rehabilitációs Intézet, Moszkva) is Vezető Konduktorként vehettem részt a rövid és hosszútávú célok kitűzésében és programok tervezésében Cp-s csoportok részére.

2017-ben - miután a 2016-os évben Magyarország kisebb településein utazó konduktorként ténykedtem - a Pittsburgh nyári tábor vezető konduktora voltam.

2018 óta a Veni Vidi Vici alapítvány csapatát erősítem.